Kommunikasjon og krisehåndtering

- beredskap & rådgivning

  • Engelsk
  • Budskap
  • Kommunikasjon
  • Beredskap
    • Risikoanalyse
    • Beredskapsplan
    • Beredskapsopplæring
    • Beredskapsøvelse
  • Krisehåndtering
    • Krisestøtte
    • Krisekommunikasjon
    • Defuse og debrief
  • Foredrag & kurs
    • Budskapsverksted
    • Verdiverksted
    • Presentasjonsteknikk
    • Medietrening
    • Beredskapsverksted
    • Grunnkurs beredskap og krisehåndtering
    • Grunnkurs krisekommunikasjon
  • Blogg
  • Om oss
    • Erfarne rådgivere
    • Kunnskap før det smeller
    • Min erfaring – din styrke!
    • Kunder
  • Kontakt
You are here: Home / Krisehåndtering / Defuse og debrief

Defuse og debrief

Når første innsats er over trenger folk å få lufte ut sine følelser og senere dele erfaringer.

De fleste som rammes av alvorlige hendelser, ulykker eller kriser kommer fra det uten kroniske plager dersom de får god hjelp til å bearbeide det som har skjedd. Vi har utviklet to verktøy for dette:

Defuse: Emosjonell utlufting etter traumatisk opplevelse

Debrief: En systematisk erfaringsinnsamling med involverte

For deg som leder er det spesielt viktig at dine ansatte kommer tilbake i jobb, men også at dere får identifisert de som trenger støtte over lengre tid. Grunnprinsippene er å føre de overlevende i sikkerhet, berolige personer med uttalte behov, styrke tilliten til egen og samfunnets evne, legge til rette for sosial støtte samt styrke følelsen av håp.

Vi hjelper deg til å etablere gode rutiner for defuse og debrief. I tillegg bistår vi med å etablere et godt samarbeid med kommunal beredskap for å sikre god pårørendeomsorg for så vel pårørende til ansatte som pårørende til eventuelle gjester/passasjerer – alt etter hvilken bransje dere opererer i.

Ta kontakt for å sikre deg gode planer for innsats etter at stormen har lagt seg.

Snarveier

  • Verdiverksted
  • Budskapsverksted
  • Presentasjonsteknikk
  • Medietrening
  • Beredskapsverksted
  • Beredskapsplan
  • Beredskapsøvelse

Beredskapsverksted

Vårt beredskapsverksted styrker din virksomhets krisehåndteringsevne betydelig i løpet av en arbeidsdag. Risikobildet blir oppdatert, ny kunnskap blir formidlet, egne planer blir gjennomgått og vi øver på et aktuelt scenario. Beredskapsverkstedet er fagfeltets KinderEgg.

Erfarne rådgivere

Selskapets ledes av kriserådgiver Gunnar Angeltveit.

Verdiverksted

Verdier kan fort bli tomme ord som ikke betyr noe i den daglige virksomheten. Med vårt verdiverksted kan du revitalisere verdigrunnlaget og gjøre det levende internt og eksternt. Og har dere ikke et verdigrunnlag hjelper vi dere med å utvikle et nyttig verdigrunnlag.

Presentasjonsteknikk

Taler og innlegg i ulike sammenhenger er en kritisk suksessfaktor som kan avgjøre om du får gjennomslag for din ide, vinner eller taper en ny kunde eller et prosjekt. Vi trener deg både i utforming og ikke minst – framføring – slik at du blir mer engasjerende og overbevisende.

Medietrening

Lær om medias arbeidsmåte og prioritering. Tren på aktuelle saker dere ønsker omtalt og utfordrende saker dere kanskje må kommentere. Vi har effektive og rimelige kurs for toppledere, ledergrupper og spesialister.

Angeltveit kommunikasjon og krisehandtering

Pilestredet Park 24
NO-0176 Oslo
Norway

post@krisehandtering.no
@krisehandtering

Org nr/VAT no: NO 924 437 278 MVA
Copyright © 2023 - Privacy & Cookie Policy